Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Wstęp deklaracji

Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Witryna Zespołu Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie

Dane teleadresowe jednostki

ul. Odrowąża 19; 03-310 Warszawa

Data publikacji strony internetowej: 01.03.2022 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.09.2022 r.

Strona internetowa Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie jest Zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Ułatwienia na stronie Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie
Strona Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie posiada między innymi następujące ułatwienia:

  • Na stronie internetowej znajduje się widget, który umożiwia zmianę wielkości fontów oraz kontrastu.
  • Na stronie można nawigować za pomocą klawiatury

Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 01.09.2022 r.
Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Paweł Taut.

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 23.01.2023 r.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor - Małgorzata Kozłowska, dyrektor.zspwysocki@eduwarszawa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 228110113. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Zespołu Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie
  • Adres: ul. Odrowąża 19; 03-310 Warszawa
  • E-mail: dyrektor.zspwysocki@eduwarszawa.pl
  • Telefon: 228110113

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • Od ulicy Pożarowej na teren budynku prowadzi otwarta furtka na dziedziniec a następnie do jednego z wejść B, które jest wejściem głównym do budynku. Pozostałe wejścia:
    1. Od strony dziedzińca wejście C używane jako wyjście ewakuacyjne,
    2. Od strony ulicy Odrowąża wejście A również wykorzystywane jako wyjście ewakuacyjne.
  • Po wejściu do środka budynku należy skorzystać z klatki schodowej prowadzącej na parter, która zbudowana jest z 3 stopni łączących się ukośnie z następnymi 9 stopniami.
  • Budynek nie posiada windy ani ramp dla osób niepełnosprawnych.
  • Po wejściu na parter znajdują się drzwi zamykane zamkiem magnetycznym, który otwiera się po przyłożeniu karty (wydawanej pracownikom i uczniom szkoły) lub za pomocą przycisku , który obsługuje szatniarz.
  • Z tego poziomu można dojść do szatni i siłowni. Aby dojść do i sali gimnastycznej  trzeba tam pokonać 6 stopni przejść korytarzem kilkanaście metrów i pokonać kolejne 4 stopnie.
  • Na I piętro trzeba wejść po schodach dwubiegowych: 12 stopni, spocznik  i kolejne 12 stopni.
  • Na poziomie I piętra znajduje się sekretariat szkoły, gabinet dyrektora, pokój kierowników szkolenia praktycznego,  kierownika gospodarczego oraz gabinet pielęgniarki.
  • Aby wejść na II piętro trzeba powtórnie pokonać schody dwubiegowe 2 x po 12 stopni. Na poziomie II piętra  mieści się pokój nauczycielski i biblioteka szkolna.
  • Na  III piętro wchodzimy po kolejnych dwubiegowych schodach 2 x po 12 stopni i spocznik  po drodze. Na poziomie trzeciego  piętra znajdują się gabinety wicedyrektorów oraz pedagoga i psychologa.
  • Budynek posiada dwie takie same klatki schodowe.
  • Toalety dla uczniów znajdują się przy klatkach schodowych; przy klatce B znajdują się toalety dla chłopców a przy klatce C  toalety dla dziewcząt. Żadna z nich nie jest przystosowana dla  osób niepełnosprawnych.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Na terenie szkoły za budynkiem znajdują się dwa miejsca  parkingowe dla niepełnosprawnych.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Koordynatorzy dostępności

Paweł Taut,

adres poczty elektronicznej ptaut@eduwarszawa.pl

Informacje dodatkowe i inne oświadczenia

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

  • Osobą odpowiedzialną jest Paweł Taut, adres poczty elektronicznej ptaut@eduwarszawa.pl
  • Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
  • Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
  • Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
  • Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
  • W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
  • Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.