Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Wstęp deklaracji
Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Witryna Zespołu Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie
Dane teleadresowe jednostki
ul. Odrowąża 19; 03-310 Warszawa
Data publikacji strony internetowej: 01.03.2022 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.09.2022 r.
Strona internetowa Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie jest Zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ułatwienia na stronie Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie
Strona Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie posiada między innymi następujące ułatwienia:
- Na stronie internetowej znajduje się widget, który umożiwia zmianę wielkości fontów oraz kontrastu.
- Na stronie można nawigować za pomocą klawiatury
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 01.09.2022 r.
Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Paweł Taut.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 23.01.2023 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor - Małgorzata Kozłowska, dyrektor.zspwysocki@eduwarszawa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 228110113. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Zespołu Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie
- Adres: ul. Odrowąża 19; 03-310 Warszawa
- E-mail: dyrektor.zspwysocki@eduwarszawa.pl
- Telefon: 228110113
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Od ulicy Pożarowej na teren budynku prowadzi otwarta furtka na dziedziniec a następnie do jednego z wejść B, które jest wejściem głównym do budynku. Pozostałe wejścia:
- Od strony dziedzińca wejście C używane jako wyjście ewakuacyjne,
- Od strony ulicy Odrowąża wejście A również wykorzystywane jako wyjście ewakuacyjne.
- Po wejściu do środka budynku należy skorzystać z klatki schodowej prowadzącej na parter, która zbudowana jest z 3 stopni łączących się ukośnie z następnymi 9 stopniami.
- Budynek nie posiada windy ani ramp dla osób niepełnosprawnych.
- Po wejściu na parter znajdują się drzwi zamykane zamkiem magnetycznym, który otwiera się po przyłożeniu karty (wydawanej pracownikom i uczniom szkoły) lub za pomocą przycisku , który obsługuje szatniarz.
- Z tego poziomu można dojść do szatni i siłowni. Aby dojść do i sali gimnastycznej trzeba tam pokonać 6 stopni przejść korytarzem kilkanaście metrów i pokonać kolejne 4 stopnie.
- Na I piętro trzeba wejść po schodach dwubiegowych: 12 stopni, spocznik i kolejne 12 stopni.
- Na poziomie I piętra znajduje się sekretariat szkoły, gabinet dyrektora, pokój kierowników szkolenia praktycznego, kierownika gospodarczego oraz gabinet pielęgniarki.
- Aby wejść na II piętro trzeba powtórnie pokonać schody dwubiegowe 2 x po 12 stopni. Na poziomie II piętra mieści się pokój nauczycielski i biblioteka szkolna.
- Na III piętro wchodzimy po kolejnych dwubiegowych schodach 2 x po 12 stopni i spocznik po drodze. Na poziomie trzeciego piętra znajdują się gabinety wicedyrektorów oraz pedagoga i psychologa.
- Budynek posiada dwie takie same klatki schodowe.
- Toalety dla uczniów znajdują się przy klatkach schodowych; przy klatce B znajdują się toalety dla chłopców a przy klatce C toalety dla dziewcząt. Żadna z nich nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Na terenie szkoły za budynkiem znajdują się dwa miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Koordynatorzy dostępności
Paweł Taut,
adres poczty elektronicznej ptaut@eduwarszawa.pl
Informacje dodatkowe i inne oświadczenia
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
- Osobą odpowiedzialną jest Paweł Taut, adres poczty elektronicznej ptaut@eduwarszawa.pl
- Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
- Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
- Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
- Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
- W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
- Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.