08 listopada 2023

Zespół szkół im. Piotra Wysockiego

Wars i Sawa

Mamy certyfikat

W Zespole Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie - Technikum nr 11 realizujemy  Szkolny Program Wspierania Uzdolnionych WARS i SAWA, w ramach Warszawskiego Systemu Wspierania Uzdolnionych. 

W dniu 27 września 2023 roku podczas XIV Gali w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie otrzymaliśmy Certyfikat Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy - WARS i SAWA dla Szkoły Wspierającej Uzdolnionych. 

Nasze motto:  Rozwiń z nami skrzydła i zostań szczęśliwym profesjonalistą 

W naszej szkole obowiązuje definicja ucznia uzdolnionego oparta na modelu uzdolnień Stanisława Popka: 

uczeń zdolny to potencjalnie każdy uczeń naszej szkoły, którego wyjątkowość oparta jest o zespół zdolności intelektualnych, uzdolnień specjalnych i twórczych, wyróżniający się szczególną motywacją do działania i  emocjami, funkcjonujący w określonych warunkach  środowiska społeczno-kulturowego.  Poszczególne kręgi środowiska młodego człowieka mogą być przyczynkiem do „rozwinięcia skrzydeł” przez ucznia poprzez określoną stymulację i indywidualne predyspozycje.  

/por. Popek S.L. Mechanizmy aktywności twórczej człowieka w świetle interakcyjnej teorii psychologicznej, Lublin 2016/ 

GŁÓWNY CEL SZKOLNEGO PROGRAMU WSPIERANIA UZDOLNIONYCH  

w Zespole Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie 

WZMOCNIENIE JAKOŚCI EDUKACYJNEJ SZKOŁY POPRZEZ ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI KIERUNKOWYCH UCZNIÓW 

 

 

CELE SZCZEGÓŁOWE  

  •  przygotowanie i dobór narzędzi diagnostycznych w celu zdiagnozowania  i zidentyfikowania potencjału i uzdolnień uczniów 

  • stworzenie szerokiej oferty zajęć (lekcyjnych i pozalekcyjnych), rozwijających kierunkowe i indywidualne uzdolnienia uczniów, ich talenty i zainteresowania 

  • zwiększenie kompetencji i umiejętności kadry pedagogicznej do pracy z uczniem uzdolnionym  

  • informowanie i tworzenie możliwości udziału uczniów w konkursach, olimpiadach, projektach i praktykach zawodowych oraz innych aktywnościach lokalnych, krajowych i zagranicznych 

  • motywowanie oraz przygotowanie uczniów do pogłębiania wiedzy i samorozwoju z uwzględnieniem planowania ścieżki rozwoju indywidualnego i zawodowego 

  • systematyczne dokumentowanie rozwoju uzdolnień ucznia 

  • kształtowanie poprawnych relacji interpersonalnych w środowisku szkolnym rówieśniczym w atmosferze bezpieczeństwa i życzliwości 

  • budowanie współpracy z rodzicami 

  • promowanie uczniowskich osiągnięć i sukcesów  

  • budowanie współpracy z pracodawcami i środowiskiem lokalnym 

  • rozbudzanie wrażliwości poprzez akcje charytatywne oraz działalność w ramach wolontariatu 

  • zdobywanie dostępu do wszelkich możliwych źródeł wsparcia dla uczniów uzdolnionych.  

Kategorie